ORDER CUCKOO ONLINE

Name:
No IC
Email Address:
Alamat Pemasangan
No Telefon
No Telefon 2
Model
Bayaran CREDIT CARD / DEBIT CARD
DIRECT DEBIT
Nama Pasangan /ibu bapa
No Telefon pasangan/ ibu bapa

This HTML form was created by Freedback.

Monday, December 27, 2010

Khasiat Sarang Semut


Secara empiris Sarang Semut telah terbukti dapat meyembuhkan pelbagai penyakit ringan dan berat, seperti kanser dan tumor, asam urat, jantung koroner, wasir, TBC, migren, rematik dan leukemia. Mengenai mekanisme kerja kandungan senyawa aktif Sarang Semut dalam mengobati berbagai penyakit tersebut memang masih perlu dilakukan penelitian lebih lanjut. Beberapa penyakit yang bisa disembuhkan dan kemungkinan senyawa aktif yang berperan menaklukkan penyakit tersebut dijelaskan sebagai berikut.

1. KANSER DAN TUMOR
Jenis-jenis kanser dan tumor, baik jinak atau ganas, yang dapat disembuhkan dengan Sarang Semut adalah kanser otak, kanker hidung, kanker payudara, kanser lever, kanser paru-paru, kanker usus, kanser rahim, kanker kulit, kanser prostat, serta kanser darah (leukemia), kecuali kanser tenggorokan dan rongga mulut.

Kemampuan Sarang Semut secara empiris untuk pengobatan berbagai jenis kanser/tumor tersebut diduga kuat berkaitan dengan kandungan flavonoidnya. Ada beberapa mekanisme kerja dari flavonoid dalam melawan tumor/kanker, misalnya inaktivasi karsinogen, antiproliferasi, penghambatan siklus sel, induksi apoptosis dan diferensiasi, inhibisi angiogenesis, dan pembalikan resistensi multi-obat atau kombinasi dari mekanisme-mekanisme tersebut.

2. GANGGUAN JANTUNG, TERUTAMA JANTUNG KORONER
Hingga kini mekanismenya memang belum jelas, tetapi kemampuan Sarang Semut untuk pengobatan berbagai macam penyakit/gangguan jantung ada kaitannya dengan kandungan multi-mineral Sarang Semut, terutama kalsium dan kalium.

3. STROKE RINGAN MAUPUN BERAT
Pengobatan stroke kemungkinan sangat berkaitan dengan kandungan multi-mineral yang terkandung dalam Sarang Semut.

4. AMBEIEN (WASIR)
Kemampuan Sarang Semut untuk pengobatan ambeien (wasir) berkaitan dengan kandungan flavonoid dan taninnya yang tinggi. Kedua golongan senyawa ini dalam beberapa penelitian memang sudah terbukti dapat mengobati wasir.

5. BENJOLAN-BENJOLAN DALAM PAYUDARA
Yang dimaksud dengan benjolan-benjolan pada payudara adalah pembengkakan bukan tumor (non-neoplasma). Diduga kuat mekanisme penyembuhannya serupa dengan kasus tumor dan kanker, yaitu dengan mengandalkan kemampuan kandungan flavonoid yang terkandung dalam Sarang Semut.

6. GANGGUAN FUNGSI GINJAL DAN PROSTAT
Mekanisme pengobatan gangguan fungsi ginjal dan prostat kemungkinan ada kaitannya dengan kandungan antioksidan (flavonoid dan tokoferol) serta multi-mineral yang ada dalam Sarang Semut.

7. HAID DAN KEPUTIHAN
Proses pengobatan untuk keputihan dan melancarkan haid ada kaitannya dengan kandungan flavonoid, tanin, dan multi-mineralnya, terutama kalsium dan seng.

8. MELANCARKAN PEREDARAN DARAH
Kandungan antioksidan yang tinggi (tokoferol dan flavonoid) dan multi-mineral yang terkandung dalam sarang memiliki peranan penting dalam melancarkan peredaran darah.

9. MIGREN (SAKIT KEPALA SEBELAH)
Untuk pengobatan migren berkaitan dengan fungsi kandungan flavonoid dan multi-mineral dalam Sarang Semut, khususnya kalsium, natrium, dan magnesium.

10. PENYAKIT PARU-PARU (TBC)
Pengobatan TBC terkait dengan peranan flavonoid yang terkandung dalam Sarang Semut yang berfungsi sebagai antivirus.

11. REMATIK (ENCOK)
Ini terkait dengan kemampuan flavonoid sebagai inhibitor enzim xanthine oxidase dan antioksidan serta tokoferol sebagai antioksidan dan multi-mineral yang terkandung dalam Sarang Semut.

12. GANGGUAN ALERGI HIDUNG, MIMISAN, BERSIN-BERSIN
Senyawa-senyawa yang bertanggung jawab terhadap gangguan ini adalah antioksidan (tokoferol dan flavonoid) dan tanin.

13. SAKIT MAAG
Seperti halnya TBC, yang berperan dalam pengobatan maag adalah flavonoid yang terkandung dalam Sarang Semut sebagai antibakteri.

Manfaat Tambahan Sarang Semut
Selain telah terbukti secara empiris dapat menyembuhkan berbagai penyakit seperti tersebut di atas, Sarang Semut juga dapat digunakan untuk untuk melancarkan dan meningkatkan ASI, memulihkan gairah seksual, dan memulihkan serta menjaga stamina.

1. MELANCARKAN DAN MENINGKATKAN ASI
Kandungan multi-mineral dari tumbuhan Sarang Semut diduga memiliki peranan yang penting dalam melancarkan dan meningkatkan produksi ASI, mempercepat proses pemulihan kesehatan ibu setelah melahirkan, dan memulihkan kewanitaan (sari rapet).

2. MEMULIHKAN GAIRAH SEKSUAL
Kandungan antioksidan yang tinggi (tokoferol dan flavonoid) dan multi-mineral dari tumbuhan Sarang Semut diduga memiliki peranan yang penting dalam meningkatkan gairah seksual ini.

3. MEMULIHKAN STAMINA TUBUH
Kandungan antioksidan yang tinggi (tokoferol dan flavonoid) dan multi-mineral dais tumbuhan Sarang Semut diduga memiliki peranan yang penting dalam memulihkan kesegaran dan stamina tubuh.

Wednesday, December 22, 2010

Anak manje...






He..he..he..:)

Chak...sorry:)

tengok..apa auni buat ni ha...aduhhhhh

Syoknya main bedak

GEBU tak hehehehe:)

marah pun tak makan saman,senyum sentiasa...leh cair ibu mcm ni:)

Lepas puas main dok kat aircond,SEJUKKKKK

Ada Gaya



Kegemaran Terbaru Auni

Suka dok dalam besen dan raga ....


Kan dah tak boleh keluar...hehehehehe:)

Monday, December 13, 2010

70 Dosa besar seperti yang dinyatakan oleh Imam Parhabi di dalam kitab 'Al-Kabair' iaitu:

1.Mensyirikkan Allah dengan sesuatu yang lain.

2.Membunuh orang yang tidak berhak dibunuh.

3.Melakukan sihir.

4.Meninggalkan sembahyang lima waktu.

5.Tidak memberi zakat.

6.Tidak berpuasa Ramadhan tanpa uzur syarei.

7.Tidak mengerjakan haji sedangkan ianya berkemampuan.

8.Menderhakai kedua ibu-bapa.

9.Memutuskan hubungan kekeluargaan.

10.Melakukan zina.

11.Melakukan liwat.

12.Melakukan amalan riba

13.Makan harta anak yatim

14.Melakukan sesuatu pendustaan terhadap Allah dan RasulNya.

15.Lari dari perang sabil (Fisabilillah).

16.Penipuan dan kezaliman pemimpin terhadap rakyat.

17.Angkuh-sombong dan kagumkan diri sendiri.

18.Bersaksi palsu.

19.Minum arak.

20.Judi.

21.Menuduh seseorang mukmin melakukan zina.

22.Menipu harta ghanimah.

23.Mencuri.

24.Merompak.

25.Sumpah palsu.

26.Melakukan kezaliman.

27.Penyalahgunaan kuasa dalam memberi hak.

28.Memakan dan mengambil yang haram.

29.Membunuh diri.

30.Berdusta.

31.Qadhi yang zalim di dalam urusan kehakiman.

32.Memberi rasuah di dalam masalah kehakiman.

33.Menyerupai lelaki bagi wanita, menyerupai wanita bagi lelaki.

34.Dayus.

35.Melakukan cina buta.

36.Tidak beristibrar semasa kencing (kencing tidak basuh)

37.Riak (melakukan sesuatu amalan yang lain dari Allah).

38.Belajar kerana dunia dan menyembunyikan ilmu.

39.Melakukan pengkhianatan.

40.Mengadu domba/mengencam.

41.Membohongi Qadha dan Qadhar.

42.Sum'ah (mencari nama).

43.Menyebut-nyebut kebajikan yang dilakukan.

44.Melaknat (mengutuk).

45.Menipu dan tidak menepatu janji.

46.Membenarkan tukang nujum (tukang tilik).

47.Derhaka kepada suami.

48.Membuat gambar hidup.

49.Memukul-mukul muka dan menangis dengan suara lantang di atas kematian orang/mereka yang dikasihi.

50.Malampau di dalam melakukan kejahatan.

51.Melamakan tanggung beban di atas yang lemah, hamba isteri atau binatang dan pergunakan mereka.

52.Menyakiti jiran.

53.Menyakiti orang-orang Islam dan memaki hamun mereka.

54.Menyakiti orang yang beribadah kepada Allah.

55.Melabuhkan pakaian sampai ke bawah buku lali kerana sombong.

56.Menyakiti orang beriman kepada Allah.

57.Lari seorang hambadari tuannya.

58.Sembelih kerana yang lain dari Allah.

59.Mengaku ayah yang bukan ayahnya dan mengaku anak yang bukan anaknya sedangkan ia mengetahuinya.

60.Berdialog secara bertengkar dan mendedahkan keaiban lawannya.

61.Tidak memberi lebihan air kepada yang memerlukannya.

62.Mengurangkan timbangan dan sukatan.

63.Merasa aman/selamat dari dari azab Allah.

64.Menyakiti Aulia Allah.

65.Menyeleweng wasiat.

66.Meninggal Jumaat dan sembahyang sendiri tanpa sebarang uzur.

67.Meniggalkan sembahyang Jumaat tanpa uzur.

68.Merancang sesuatu yang hajat.

69.Mengintip orang-orang Islam dan mendedahkannya.

70.Mencaci sahabat-sahabat Rasullulah dan para ulama.

(Dipetik dari buku Mutiara Perjalanan Hidup Insan oleh Ustaz Najmuddin Hj. Elias)

Saturday, December 4, 2010

Sembilan pembaziran tanpa disedari

IBNU Qayyim al-Jauziyah, ulama dan tokoh gerakan dakwah Islamiah ialah murid ulama terbilang, Syaikh Al-Islam Ibnu Taimiyah. Beliau mempunyai banyak karya ilmiah yang menjadi panduan dalam gerakan dakwah Islam.

Ibu Qayyim dilahirkan pada tahun 691 Hijrah (1292 Masihi) dan meninggal dunia pada 751 Hijrah (1350 Masihi)

Ibnu Qayyim al-Jauziyah mengatakan ada sembilan pembaziran yang sering dilakukan manusia iaitu :-


Ilmu pengetahuan.
Membazir jika tidak diamalkan untuk jalan kebaikan.


Amalan.
Membazir jika dilakukan tidak dengan hati yang ikhlas.


Kekayaan.
Membazir jika dibelanjakan pada perkara yang tidak bermanfaat dan tidak diredai Allah.


Hati.
Membazir jika kosong daripada kasih kepada Allah.


Tubuh badan.
Membazir jika tidak digunakan untuk beribadah kepada Allah.


Cinta.
Membazir jika dicurahkan kepada selain Allah atau melebihi cinta kepada-Nya.


Masa.
Membazir jika tidak diurus sebaiknya.


Akal.
Membazir jika tidak memikirkan sesuatu yang bermakna kepada agama.


Zikir.
Membazir jika tidak memberi kesan kepada hati.

Menurut Ibn Qayyim al-Jauziyah dalam Madarij al-Salikin, waktu tidur yang lebih baik adalah pada pertengahan malam yang awal iaitu kira-kira jam 10 malam.

Waktu yang tidak seharusnya kita tidur adalah selepas waktu Subuh sehingga terbit fajar, waktu selepas Asar sebelum terbenam matahari dan dari waktu Maghrib ke Isyak.

Beliau berkata, tidur pada waktu itu tidak memberi manfaat kepada tubuh badan, malah boleh mendatangkan kemudaratan dan makruh hukumnya.

Wednesday, December 1, 2010

Save Your Marriage From Divorce - One Easy Step to Change Your Marriage

What has brought you here to save your marriage from divorce? Is it because the love has faded from your marriage? Because you are fighting more often than not? Is it because of stress that your marriage does not alleviate? These are among the most common marital problems that can lead to divorce. Do you want some good news for a change? Of course you do! The first step in saving your marriage from divorce is something you have already done...

That first and most integral step is to commit. You already know that you want to improve your marriage, and now you are doing something about it. Can you believe it? The first step is always the hardest, and you are already there! You have taken the initiative to go out and learn what your marriage needs, to learn how to save your marriage from divorce.

Congratulations, YOU are on your way!

Let's take a minute though to remember why this step has value. Your decision to learn and commit to a better marriage has value in that it will lead to other steps. Sometimes those steps will be easy; sometimes they will be hard. Either way, now is the time to get started on saving your marriage from divorce.

Imagine for a moment if you were to pat yourself on the back, and leave it at that. If you didn't move on from this point, then what would happen to your marriage? That's right, it would still be right where it was before. Now is not the time to just relax and hope that things will work out for the best.

One of the most common problems that leads to divorce, is that people do not act on to fix the problems! That may sound obvious, at first; but think about it! Sometimes we just sweep our problems under the rug, and hope that if we ignore them then they will go away. Have you ever done that? I know I have.

Now imagine that 'NOW', that commitment is just the beginning. It is time not only that you are committed, but that you take action. Imagine rekindling that love that was so powerful when you first met your spouse. Do you remember how it felt to hold her hand for the first time? Do you remember feeling those soft wet-warm lips on yours? My friend, that is the closest that we will ever come to magic.

Marriage can be exciting, and strong, and beautiful. Keep your commitment going, and you will see change. You can save your marriage from divorce. How relieving is that thought?

The most important step now is to take action to heal your marriage. I am glad that you are willing to work towards change. You will need that now, more than ever.

I wish you all the best in these upcoming weeks. You have the power to change your life.

Sincerely,
Ben

Monday, November 22, 2010

PERKARA-PERKARA YANG MEMBUAT KITA HILANG INGATAN DAN TUMPUL MINDA

Kurangkan makan bawang besar

Kurangkan makan berempah

Kurangkan makan ketumbar kering

Kurangkan menonton hiburan

Kurangkan membaca majalah hiburan

Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak

Kurangkan minuman air batu,air dalam tin(100 plus dan lain2)

Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2

Jangan makan kepala ikan

Jangan minum air yang ada semut

Jangan tidur selepas subuh

Jangan tidur selepas asar

Jangan tidur selepas makan

Jangan makan terlalu kenyang

Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam

Jangan menyapu rumah pada waktu malam

Jangan makan yang masam-masam berlebihan

Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan

Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam



PERKARA-PERKARA YANG PERLU DIAMALKAN



Selalu makan buah manisan seperti kurma dan lain2

Selalu makan makanan yang panas2

Selalu memakan kekacang seperti kacang soya @ badam dan lain2

Selalu minum air masak

Selalu makan ulam2

Selalu mengamalkan pandangan hijau

Selalu bersenam

Selau menggunakan imajenasi otak

Banyakkan memakan makanan berasaskan gandum/soya

Banyakkan aktiviti berkhemah di hutan/pantai(yang mempunyai pokok) kerana disitulah terdapat banyak ion2 negetif dan cahaya matahari infra merah (terutama pada waktu pagi) yang amat diperlukan oleh tubuh badan,kerana hanya kawasan seperti ini sahaja yang mempunyai % yang cukup untuk kegunaan kita seharian berbanding dalam bangunan batu ianya terlalu sedikit

Jangan ego

Jangan dengki pada orang lain

Jangan makan dari sumber yang tidak halal

Jangan memberi anak makan makanan dari sumber yang tidak halal

Jangan makan makanan yang ada pewarna

Jangan makan makanan yang ada pengawet

Jangan mengunakan minyak masak lebih dari 2 kali

Jangan mandi selepas 9.00malam

......dan yang paling penting dibawah ini........
selamat beramal.....


Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan ini Allah tidak suka. Kalau tertidur lain cerita.


Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki (selipar). Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, mengotori seluruh rumah kita.


Jangan makan dan minum dalam bekas yang pecah atau sumbing. Makruh kerana ia membahayakan.


Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak berbasuh. Makruh dan mewarisi kepapaan.


Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).


Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.


Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan.


Jangan pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan. Makruh dan mewarisi kepapaan.


Jangan biarkan mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.


Jangan menangguh taubat b ila berbuat dosa kerana mati boleh datang b ila -b ila masa.


Jangan ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.


Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita h ila ng bahagia.


Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita.

Nanti kita sombong apab ila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.


Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.


Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.


Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan mengh ila ngkan kasih orang kepada kita.


Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.


Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.


Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita.


ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.


Jangan biarkan SAJE email ni. Hantarkan kepada semua saudara islam yang anda kenal !!


Wasalam

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun" (Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.."

(Surah Al-Ahzab:71)

Saturday, November 20, 2010

Auni Tenat Di KMC 13.11.2010 hingga 19.11.2010

Hari pertama di KMC,masa ni ok lagi di wad biasa....





Masa ni Auni dah tenat pukul 1 pagi semput...mulut pun dah biru pucat..
pagi tu pindah wad ke HDU...sedih tgk masuk oksigen,masuk air...buang kahak dengan tiub masuk melalui hidung dan mulut 2x sehari selama 5 hari...auni dalam keadaan sedar.suara auni pun dah serak..dah fobia tgk nurse dan doktor...







Auni terpaksa berpuasa termasuk susu badan...sewaktu auni menangis kelaparan,saya cuba minta dkt doktor untuk diberi susu bdn..akhirnya doktor stuju dan hanya susu badan diberi dalam masa 2 hari,dah stabil baru boleh makan makanan yag lain






Alhamdulillah semalam dah keluar KMC auni pun dah ceria sikit cuma kadang2 kekok nak berjalan maklumlah lama berada diatas katil..auni sekarang pun masih diberi ubat sedut..terima kasih kepada kengkawan yang mendoakan kesihatan anak saya..:)

Seminggu Auni Tenat di KMC



Salam semua blogger....
sudah seminggu saya tak update blog ni..
Tanggal 13hb november 2010 anak saya auni tenat kerana jangkitan paru-paru diperingkat yang teruk..selama di KMC auni diberi rawatan intensif di HDU...sedih melihat kedaan anak yang sebelun ni ceria tiba-tiba sakit..
inilah kali pertama anak saya sakit..kedua2 anak saya sebelum ni tidak pernah mengalami sakit..Selama auni sakit suami terpaksa cuti emergency kerana anak saya yang sulung tiada orang jaga...dia hanya rapat dengan abinya saja..
selepas diberi rawatan oleh pakar pediatric auni kini kembali ceria tetapi tidak seperti dulu...langkah kakinya seperti kekok seperti baby yang baru bertatih...Alhamdulillah doa tidak putus2 akhirnya termakbul auni melepasi saat kritikalnya dan tanggal 19hb november barulah auni dibenarkan pulang tapi masih dalam pengawasan...

Friday, November 12, 2010

Proses Pembelajaran Mengambil Wuduk dan Solat



Proses pembelajaran...:)



Proses Pembelajaran SOLAT.

Jalan-Jalan Sabah:)

Hari ketiga di Sabah:)
Kami ambil cuti seminggu,ita saja ambil 5 hari..dalam 5 hari ni adik ita bawa lah jalan2 sebab dia saja yang boleh drive huhuhu...saya ada juga lesen tapi simpan dalam almari huhuhu:(
Sebelum ke jeti..arman dgn auni ambil peluang tengok burung merpati yang jinak kat bawah hotel..



Dah sampai jeti..bergambar sat eeyakkkk:)


Dah Sampai Pulau manukan tak sabar nak mandi ni......

Syoknyaaaa main pasir...:)



KELETIHAN....


SEKITAR GAMBAR DI JETI PULAU MANUKAN





Dekat jeti pulau manukan,duduk n letak kaki BESTTTTT:)