ORDER CUCKOO ONLINE

Name:
No IC
Email Address:
Alamat Pemasangan
No Telefon
No Telefon 2
Model
Bayaran CREDIT CARD / DEBIT CARD
DIRECT DEBIT
Nama Pasangan /ibu bapa
No Telefon pasangan/ ibu bapa

This HTML form was created by Freedback.

Sunday, March 31, 2013

Promosi

Salam...harini nak kongsi produk yang bagus untuk  pembaca blog saya ni...siapa pernah try mmg rasa kesannya yang boleh dilihat seawal 7 hari...
Buka FB memang banyak lah promosi Aura White dan Shape plus ni..

Ni ada Promosi untuk 2 produk yang tengah hangat dipasaran ...
Combo Set produk yg tengah HOT ITEM sekarang untuk kecantikan anda..
HARGA yang berbaloi-baloi dengan FREE GIFT yang menarik..

AURA WHITE BEAUTY & SHAPE PLUS

PRICE:
RM270.00 (WM)
RM280.00 (EM)
SMS/ whatsApp 019-4167691/012-4508924

♥ FREE POSTAGE
♥ FREE SHAKER
♥ FREE MASK
♥ FREE EYE MASK COLLOGEN
♥ FREE DETOX FOOTPATCH
♥ FREE CHEESE POWDER
♥ FREE CARAMEL

Wow!! Gebussss… Slim… Tegang…Yang penting perut pun KENYANG…





NI ADA PROMOSI PMC Pure Marine Collagen @ RUMPAI LAUT


Wednesday, March 27, 2013

SEJARAH KEMUNCULAN AIR ZAM-ZAM DI MUKA BUMI

Lokasi letaknya telaga Zam-zam dan ukuran kedalamannya

Disebutkan oleh Imam Bukhari dalam Shahih Bukhari, dari hadis Ibnu ‘Abbas : "Suatu saat, ketika berada di Mekkah, Nabi Ibrahim menempatkan isterinya Hajar dan anaknya Isma'il di sekitar Ka`abah di suatu pohon besar yang berada di atas sumur Zam-Zam. Waktu itu, tidak ada seorang pun di Makkah melainkan mereka bertiga. Setelah Nabi Ibrahim 'Alaihissalam meletakkan kantung berisi kurma dan air, beliau pun berganjak pergi. Namun, Hajar mengikutinya sambil berkata : "Wahai Ibrahim, ke manakah engkau akan pergi dengan meninggalkan kami sendiri di tempat yang tiada manusia lain atau yang lainnya?". 

Pertanyaan itu diulangi berterusan tetapi Nabi Ibrahim tidak melihat kepadanya. Sampai akhirnya Hajar berseru kepadanya : "Apakah Allah yang menyuruhmu melakukan hal ini?" 

"Ya" jawab Nabi Ibrahim. 

"Jika begitu, Allah tidak akan menyusahkan kami" seru Hajar. Kemudian kembalilah Hajar ke tempatnya, dan Nabi Ibrahim melanjutkan perjalanannya. 

Sesampainya di Tsaniyah - jalan perbukitan, arah jalan ke Kada`. Rasulullah ketika memasuki Makkah juga melewati jalan tersebut - dan keluarganya tidak dapat melihatnya lagi, Nabi Ibrahim menghadap ke arah Baitullah, lalu mengangkat kedua tangannya lantas berdoa : "Ya Tuhan kami, sesungguhnya aku telah menempatkan sebahagian keturunanku di lembah yang tidak mempunyai tanam-tanaman di dekat rumah Engkau (Baitullah) yang dihormati. Ya Tuhan kami, (yang demikian itu) agar mereka mendirikan solat. Maka jadikanlah hati sebahagian manusia cenderung kepada mereka, dan berilah rezeqi mereka dari buah-buahan, mudah-mudahan mereka bersyukur" [Surah Ibrahim, ayat 37] 

Ibunda Isma'il menyusui anaknya dan meminum dari kantung air tersebut. Hingga akhirnya air itu pun habis, dan anaknya kehausan. Dia melihat anaknya dengan penuh cemas, karena terus menangis. Dia pun pergi untuk mencari sumber air kerana tidak sanggup melihat anaknya kehausan. 

Pergilah dia menuju bukit terdekat iaitu bukit Safa dan berdiri di atasnya. Pandangannya diarahkan ke lembah di sekelilingnya, barangkali ada orang di sana. Akan tetapi, nyata tidak ada orang. 

Dia pun turun melewati lembah sampai ke bukit Marwah. Berdiri di atasnya dan memandang barangkali ada manusia di sana tetapi ternyata tidak ada juga. Dia lakukan demikian itu hingga tujuh kali. 

Ketika berada di atas bukit Marwah, dia mendengar ada suara, dia berkata kepada dirinya sendiri : "Diam!". Setelah diperhatikannya ternyata memang benar dia mendengar suara, kemudian dia pun berkata : "Aku telah mendengar, apakah di sana ada pertolongan?" 

Tiba-tiba dia melihat Malaikat Jibrail 'Alaihissalam yang mengais-ngais tanah dengan kakinya (atau dengan sayapnya, sebagaimana disebutkan dalam riwayat yang lain), kemudian memukulkan kakinya di atasnya. Maka, keluarlah darinya pancaran air. 

Hajar pun bergegas mengambil dan menampungnya. Diceduknya air itu dengan tangannya dan memasukkannya ke dalam tempat air. Setelah diceduk, air tersebut semakin memancar. Dia pun minum air tersebut dan juga memberikan kepada anaknya, Isma'il. Lalu Malaikat Jibrail berkata kepadanya : "Jangan takut terbiar. Sesungguhnya di sinilah Baitullah yang akan dibangun oleh anak ini (Isma'il) bersama ayahnya. Dan sesungguhnya, Allah tidak akan membiarkan hambanya" 

Selang beberapa waktu kemudian, datanglah orang-orang dari qabilah Jurhum turun di lembah Makkah. Mereka turun kerana melihat burung-burung yang berputar-putar. Mereka berkata : "Burung ini berputar-putar di sekitar air. Kami yakin di lembah ini ada air" lalu mereka mengirim utusan. Ternyata benar mereka mendapatkan air. Utusan itu pun kembali dan memberitahukan kepada orang-orang yang mengutusnya tentang adanya air. Mereka pun kemudian mendatanginya dan meminta izin dari Ummu Isma'il [Siti Hajar] bahawa mereka akan bertandang ke sana. Ummu Isma'il pun mempersilakan dengan syarat, bahawa mereka tidak berhak memiliki (sumber) air tersebut dan qabilah Jurhum pun bersetuju"

KANDUNGAN MINERAL AIR ZAM-ZAM
Tidak seperti air mineral yang umum dijumpai, air Zam-zam in memang unik mengandungi elemen-elemen 'alamiah sebesar 2,000 mg per liter. Biasanya, air mineral 'alamiah (hard carbonated water) tidak akan lebih dari 260 mg per liter. 
Elemen-elemen kimia yang terkandung dalam air Zam-zam :-

Ion-ion Positif (+) 
Sodium (250 mg per liter)
Calcium (200 mg per liter)
Potassium (20 mg per liter)
Magnesium (50 mg per liter)

Ion-ion Negatif (-)
Sulphur (372 mg per liter)
Bicarbonates (366 mg per liter)
Nitrate (273 mg per liter)
Phosphate (0.25 mg per liter)
Ammonia (6 mg per liter)

MOLEKUL PARTIKEL AIR ZAM-ZAM

Cerah dan bersinar-sinar umpama berlian

KADAR pH AIR ZAM-ZAM

Air Zam-zam bersifat alkali yang dapat memberi tenaga yang luarbiasa kepada setiap peminumnya. Kajian yang telah dibuat Air Zam-zam ini nilai pHnya adalah pH7.8 – pH9.5 iaitu pH yang paling tinggi berbanding air mineral yang lain.


MANFA'AT AIR ZAM-ZAM

Ada dua belas (12) manfaatnya :-
  • Syaba’ah – mengenyangkan
  • Nafi’ah – memberi manfaat
  • Maimunah – keberkatan
  • Mahmudah – kebaikan
  • Mu’dzibah – mencegah rasa dahaga
  • Hazmatu Jibrail – keluarnya dari pijakan tumit Jibril
  • Murwiyah – menyegarkan
  • Afi’yah – menyihatkan
  • Barrah – memiliki kebaikan
  • Kaafiyah – mencukupkan
  • Syifa' Saqamin – menyembuhkan penyakit
  • Maghfirah – keampunan

Sunday, March 24, 2013

Selebriti Doktor Rekomen Mengurangkan Lemak Di Perut dengan Rumpai Laut


pengurangan lemak menggunakan rumpai laut
PENGURANGAN LEMAK DI PERUT MENGGUNAKAN RUMPAI LAUT

(EmaxHealth) penyelidikan sebelum saintifik dalam kajian haiwan telah menunjukkan bahawa komponen antioksidan rumpai laut coklat yang dipanggil "Fucoxanthin" mempunyai kebolehan membakar lemak yang kuat, tetapi juga menyatakan bahawa seseorang individu tidak dapat cukup makan rumpai laut untuk mencapai keputusan yang berfaedah.

Fucoxanthin dan pembakaran lemak


Beberapa tahun lalu, penyelidik melaporkan pada Mesyuarat 232 Kebangsaan Persatuan Kimia Amerika di San Francisco, penemuan mereka bahawa antioksidan fucoxanthin boleh menyebabkan tikus untuk kehilangan sejumlah besar berat dalam masa yang singkat. Fucoxanthin ditemui dalam rumput laut coklat yang dikenali umum sebagai "wakame" dalam masakan Asia. Para penyelidik ditentukan bahawa fucoxanthin muncul untuk meningkatkan sintesis protein utama yang terlibat dalam metabolisme lemak, menyebabkan lemak lebur dalam tikus yang obes.
Dr Oz - Doktor Pakar Selebriti
Dr OZ ( Pakar Doktor Selebriti USA )
 Pada episod baru-baru ini menunjukkan Dr Oz ( www.doctoroz.com ), Dr Oz memberitahu penonton bahawa "Brown rumpai laut mempunyai kuasa yang kuat untuk membakar lemak perut," . Beliau bercakap secara ringkas tentang bagaimana rumpai laut coklat mengandungi antioksidan aktif fucoxanthin dan apa penyelidikan klinikal telah ditunjukkan dalam keupayaan untuk melawan lemak pada manusia.

"Dalam satu kajian 16-minggu, orang-orang yang mengambil makanan tambahan ini dibakar lebih banyak kalori apabila mereka tidak aktif daripada apa yang diharapkan. Dan anda tahu apa? Bukan sahaja mereka kehilangan lemak badan, tetapi mereka juga kehilangan lemak hati dan ditetapkan sesetengah lemak dalam aliran darah mereka terlalu. Jadi, mereka mendapat kolesterol mereka menuju ke arah yang betul, "kata Dr Oz. Beliau menjelaskan bahawa fucoxanthin berfungsi dengan meningkatkan metabolisme sel, yang seterusnya membakar lemak.

Walau bagaimanapun, Dr Oz juga memberitahu penonton bahawa banyak lagi yang boleh dilakukan untuk meningkatkan metabolisme anda lebih tinggi berbanding dengan fucoxanthin sahaja. "Jika anda sepasang likuoris hitam dengan rumpai laut coklat, ia sebenarnya mempunyai impak yang besar kerana ia mempercepatkan manfaat fucoxanthin," kata Dr Oz. "Dalam kajian di mana mereka menggunakan kombinasi ini, orang kehilangan sehingga paun tambahan setiap minggu, yang menambah sehingga agak cepat."

Dr Oz mencadangkan bahawa anda mengambil 2 ml (mililiter) ekstrak likuoris hitam dengan tambahan rumpai laut coklat sekali sehari; bagaimanapun, jika anda mempunyai tekanan darah tinggi dia memberi amaran kepada penonton bahawa mereka harus melangkau likuoris hitam kerana likuoris hitam telah dijumpai untuk meningkatkan tekanan darah sedikit.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai berjuang perut lemak membaca makanan perut terbaik rata Dr Oz dan bagaimana makan protein tenusu boleh menjadi kunci ke arah kehilangan lemak perut.

Dipetik daripada : http://www.emaxhealth.com/8782/celebrity-doctor-recommends-fighting-belly-fat-brown-seaweed
 DAPATKAN RUMPAI LAUT ORI DARI SABAH DISINI 

Wednesday, March 6, 2013

SERANGGA TOMCAT YANG KECIL DAN BAHAYA

Assalamualaikum...
Harini nak cerita sikit tentang binatang yang mengigit daku, rupa-rupanya dia bukan gigit tapi mengeluarkan cairan berbisa, patutlah tak rasa sakit, bangun tidur terus tengok tangan kat siku jadi melepuh, rasa pedih sangat...


Nasib sy yang kena kalau alya yang masih 7 bln tu lagi kesian...sebab dia tidur sekatil.
Binatang ni terjumpa atas katil, rasa mcm dah kuis buang tapi tak tau la kalau dia masih ada dikatil..tengok kat bawah kesan semburan bisa dia...nampak kecik tgk macam tak bahaya rupanya ia sangat bahaya...

Ni sedikit info yang dijumpai di blog FitriHadi 

Kita di sini pun apa salahnya berwaspada dan ambil tahu tentang haiwan yang menyebabkan penyakit kulit yang serius ni.

gambar serangga tomcat bahaya kesan kulit manusia herpes nanah

Nama Am: Kumbang Rove
Nama Saintifik : Staphylinidae (Insecta: Coleoptera: Staphylinidae)
Nama Setempat: Semut Semai, Semut Kayap, Charlie dll
Spesies: Ädâ sekitar 47 000 Spesies
Habitat: Sawah padi dan padang sekolah.

Serangga Tomcat tidak akan menggigit jika bersentuhan tetapi akan mengeluarkan cairan beracun dan mungkin akan terkena kepada benda-benda lain seperti baju, tuala, atau benda-benda lainnya yang bahaya untuk kulit manusia.

Cairan hemolimfe yang terdapat di dalam badan (kecuali sayap) kumbang ini mengandungi toksin haiwan yang paling berbisa di dunia. Toksin ini dikenal sebagai ‘Pederin’ (C24 H43 O9 N) ditemukan pada tahun 1953.

Racun ini 12 kali lebih kuat daripada bisa ular tedung. Kumbang rove yang telah dikeringkan dan disimpan selama 8 tahun masih tetap beracun.

Nasihat kepada penduduk yang dijangkiti:
Kurangkan penggunaan cahaya lampu pada waktu malam, karena kumbang rove amat tertarik kepada cahaya. Gunakan aerosol anti serangga, perangkap berpelekat atau kelambu nyamuk yang halus

Hindarkan diri dari duduk berdekatan cahaya dan jika dihinggapi kumbang rove, jangan ditepuk, sebaiknya hembus/tiup supaya ia pergi. Jika bersentuhan dengan  cepat-cepatlah basuh pada bahagian yang terkena dengan sabun dan air bersih. (Sumber : pak hIdali)

Kumbang ini kelihatan seperti kala jengking tetapi kecil dan panjang serta mempunyai warna merah berbelang hitam.. Jika terkena cairan beracun tersebut, kemungkinan akan terjadinya ruam, herpes merah dan tengahnya bernanah dengan diameter 2cm dan akan terus membesar jika tidak diubati.

gambar serangga tomcat bahaya kesan kulit manusia herpes nanah

Harap disebarkan agar pencegahan serta rawatan awal dapat diberikan jika terkena kesan serangga ini. Semoga bermanfaat!