Wednesday, June 6, 2012

Baby Melintang 36 minggu

Assalamualaikum,ini kali pertama saya bercerita tentang kandungan saya sebabnya ini pengalaman pertama dapat berita kedudukan anak melintang,bila dengar berita ni ditambah dengan doktor cakap mmg kena ceaser tak ada peluang nak pusing berjurailah air mata ni bila masuk dalam kereta...suami lah menenangkan hati ni...:'(
check up 5/6/2012...
Posisi baby reverse dok melintang kaki belah kiri pada minggu 36 week.. ini bermakna..
huk huk.. naper ler baby ni dancing sampai lari posisi yang sebelum ni elok dah duduk..patut lah lately ni rasa baby asyik kodek-kodek jer belah kiri,dr dah bgtau mmg kena ceaser kalau mcm ni kedudukan..percent nak berubah dalam 10%...tapi saya dan suami kuatkan semangat untuk yakin yg 10% tu...lagipun saya banyak kali seacrh di google ttg anak melintang,kebetulan salindah ada Remedi tambahan RTA utk baby songsang,dan atas nasihat dr dari pusat perubatan homeopati,mmg tak terlambat lagi...lagipun saya ada terbaca tentang pengalaman ibu yang sama masalah dengan saya, dan mencuba RTA pada kandungan 36 minggu dan ALHAMDULILLAH bersalin normal...
RTA mmg remedi tambahan untuk membetulkan keadaan baby songsang....B4 tu remedi khas untuk 4 minggu sebelum bersalin:) 

Memang hati ni sangat2 takut...nak kena pk mcm ner ekk.....masuk 36 week dah ni.... hu huk :'(...
 Saya ada masa seminggu lagi sebab ada temujanji dengan doktor anuar di INS 14.6 ni harap2 ada khabar gembirala...kalau ikut doktor poliklinik pakar puteri tu mmg nak suruh ceaser saja...tapi doktor anuar cakap bagi peluang seminggu untuk baby lagi..
SEMUA itu tak mustahil bagi ALLAH,sebagai hambanya,hanya doa yang dipanjatkan kepadaNYA agar dipermudahkan agar dapat bersalin normal.
Andai kata terpaksa ceaser saya redha,dan persiapan dari segi mental,emosi dan fizikal dipersiapkan bagi menghadapi segala kemungkinan,andai ceaser saya dan suami dah sepakat utk mendapat khidmat Dr anuar husainy di INS alor setar. 
Kalau boleh memang nak elakkan dari ceaser ni maklumlah penjagaan ceaser ni memang agak rumit tambahan pula kulit saya ni tebal..:(
Ya ALLAH kau permudahkan kelahiran kali ni seperti sebelumnya ini...

1 comment: