Thursday, July 19, 2012

Aksi candid Auni

memanjat jer kerja ...grrrrr.
Posing masa ibu tengah berpantang ...
Alhamdulillah Auni tak mengganggu,dan alya sangat senang dijaga...
peaceee...
mari mengira...1..2..3...
senaman mulut...sambil peaceeeeee
Sweetttttt sangat gambar ni,ibu sangat sukaaaaa:)




Wednesday, July 11, 2012

Alya lagi..



Saturday, July 7, 2012

Alya hari ke 5


Rambut alya ni memang lebat:)
Kakak Auni dengan Abang arman yang sangat teruja tapi sila perhatikan muka si kakak...HEHEHEHEHE..
Muka tak berapa nak manis takut ibu dah tak sayang...Ibu ni semua anak2 ibu sayanggggg sangat-sangat muachhhh..:)

Thursday, July 5, 2012

Bersalin Anak ketiga

Assalamualaikum...selamat menyambut ramadhan dan selamat berpuasa buat pembaca dan blogger-blogger... Saya doakan agar kita semua dapat menjalani ibadah puasa dengan baik, dikurniakan kesihatan yang baik dan semoga kita dipertemukan dengan malam Lailatul Qadar. Amin.
Sudah lama saya tak berupdate blog ni...untuk pengetahuan semua, 3/7/2012 Alhamdulillah saya telah selamat melahirkan anak ketiga kami yang diberi nama Alya Safiyya...Berat baby 3.7kg,semangat kan....saya bersalin secara pembedahan atau LSCS.Pembedahan dilakukan oleh Doktor pilihan kami iaitu Doktor anuar husainy di INS Specialist cetre sdn bhd...:)
Setelah bayi dikeluarkan dari perut saya,kedengaran Doktor anuar azan,ni pertama kali saya bersalin dengan doktor anuar,betullah orang kata doktor anuar sangat teliti, dan sangat islamic ketika menyambut kelahiran bayi dan yang penting jahitannya kemas. 

 Macam doktor pula suami saya hihihi:)


Masa ni dah selesai pembedahan...mulut pun pucat...masa ni terketar2 sangat,jururawat cakap itu kesan ubat bius....:)


Arman dengan Auni memang suka makan nasi hospital,hospital sini sediakan makanan ibu pantang bubur nasi ,sayur sawi dengan ikan kering talang,buah sunkish dengan air mineral...itu saja...tapi laju jer anak2 ni makan:) 
Makanan suplemen tambahan saya makan ubat salindah dan gamagen gamat healin....habiskan gamogen baru saya start supplemen salindah...:) Ubat hospital memang wajib saya makan...Takut gak first time pantang czer ni...apa doktor cakap semua saya buat,mandi pun mcam biasa bagi kena air...Alhamdulillah seminggu luka dah kering,2 minggu dah bercamtum rapi...8/8 ni ada temujanji sekali lagi dengan doktor anuar...:)
Sekarang dah genap umur alya 21 hari dan maknanya saya pun dah 21 hari berpantang....pantang saya makan nasi sesenduk,sayur sawi rebus dengan lada hitam....halia goreng,sup ayam kdang dengan ikan ering gelama atau talang,air suam dan buah sunkish...petg dan pagi air milo dan roti kosong... saja,hari2 macam tula:) Harini dah mula tungku dan barut...tungku yang saya guna jenis tungku herba sebab ringan dan kurang tekanan kat perut,bengkung pakai jenis lekat saja....
TIMBANG BERAT dah turun 14 kg tau....:)

Monday, July 2, 2012

Dugaan saya dan suami:(

Ya ALLAH,permudahkanlah aku bersalin anak ke3 ni....
Inilah dikatakan dugaan yang berat juga buat saya...sebab 2 anak sebelum ni bersalin normal...entah kenapa anak yang ketiga ni,menguji saya,kadang rasa tension bila pikir yang kena marah auni dan arman sian diaorang huhuhu:(
Ya setiap kejadian pastinya ada hikmah disebaliknya..disinilah keimanan kita diuji sama ada ikhlas dan redha dengan UjianNYA atau tidak...
Sepanjang minggu ni saya banyak tenangkan fikiran disamping sokongan dari suami...sokongan suami sangat2 penting ye lah nak menghadapi kelahiran anak ketiga ni amat2 lah memerlukan sokongan moral dari suami dan keluarga...kalau normal memang tak ada masalah,tapi kedudukan bayi disaat2 akhir ni kedudukan dia tak menentu buat 'ibu' semakin susah hati...huhuhuhu:(
kronologi:
36 week : baby melintang 'transerve lie'
37 week : baby normal cephalic
38 week : baby normal cephalic
39 week : baby sonsang "unstable lie"
aduhhh macam mana saat2 akhir baby boleh pusing balik ni huhuhuhu:(
Harini pi jumpa doktor anuar husainy kat INS untuk penerangan darinya,dan risiko2 yang ada...
Apapun harap anak dalam kandungan ni sihat...

 ** dalam banyak2 info dr pak googleyang ada kaitan dengan saya adalah kemungkinan sebab ruang besar,kira perut besar la ni(akibat tak senaman) baby pulak kecik baru 3.1kg