ORDER CUCKOO ONLINE

Name:
No IC
Email Address:
Alamat Pemasangan
No Telefon
No Telefon 2
Model
Bayaran CREDIT CARD / DEBIT CARD
DIRECT DEBIT
Nama Pasangan /ibu bapa
No Telefon pasangan/ ibu bapa

This HTML form was created by Freedback.

Friday, March 28, 2014

Macaron

Salam...semua:)
Hope sihat yer... harini pergi ke village mall.. adik tunjuk 1 kedai dihujung dekat dengan pintu masuk pawagam diatas... terlihat macaron yang berwarna-warni..
apa lagi beli 2biji , adik beli lagi 2 biji dapat lah letak dalam kotak comel ...
wahhhh...memang sedap sngat ,mula tu takut nk beli sebab terbeli yang tak sedap.. hairan kedai tu jual murah 4 biji mini RM2, rasa mmg tak sedap.. beli yang ni puas hati saiz medium harga RM4.50- RM4.80 mmg puas hati makan..




Monday, March 17, 2014

Luka lagi

Salam semua..
Masih lagi awal tahun kali ni arman luka lagi ditangan... ditolak oleh orang yang sama...Geram pun ada


Esok tu saya pi sekolah jumpa budak yang tolak..memang tak mengaku cakap bagi nasihat pun xmkn saman...Geram campur kesian pun ada..
Dengan kawan2 bagitahu pun cikgu marah pun xjadi apa... Ya Allah harap cikgu dapat bentuk anak yang nakal ini menjadi insan yang berguna takut sekarang nnt besar bergaul dengan orang yang tak sepatutnya...

Friday, March 14, 2014

Buku Bacalah Anakku dan Arman ke pusat tuisyen


Assalamualaikum  semua pembaca.. 

Tahun ni genap arman 7 tahun.. semua sedia maklum arman bersekolah di Sekolah Kebangsaan Dri Taman dekat kawasan perumahan.Ada hikmah juga arman sekolah dekat, dalam 3 bulan ni memag saya akan ke sekolah setiap waktu rehat.Arman tidak pandai buang seluar separuh, kalau buang air mesti londeh semua seluar kelantai.
Waktu rehat nilah saya ajar pi tandas dan buang seluar, sampai dia bagitau tak minum air sebab takut kencing.Sama juga auni, takut minum, pernah satu hari dia terkencing dalam seluar, nasib ada seluar dan baju saya letakkan kedalam beg dia.
Arman ke sekolah tahun 1 diletakkan ke kelas terakhir (2 kelas saja). Hati ibu mana tak risau takut dia ketinggalan berbanding rakan-rakan lain..
Ditambah pula arman tidak dapat membaca dengan lancar..setakat 2 sukukata sahaja. Memandangkan saya surirumah sepenuhmasa,saya banyak melayari internet untuk mencari maklumat anak2 lambat membaca.
Inilah buku yang saya beli siri Bacalah Anakku...Buku ni memang sangat berkesan walaupun saya tak tau sangat nak bunyikan huruf tu,saya ambil pendekatan dengan membunyikan sukukata seperti BA BI BU BE BE BO
Alhamdulillah positif, untuk kemaskan bacaan Arman saya dan suami hantarkan arman ke kelas membaca di Pusat Tuisyen Bendahara di tanjung bendahara.Memandangkan arman duduk di kelas terakhir saya majukan arman ke tuisyen 4 subjek BM,BI,MATE dan SAINS pada bulan 3.
Alhamdulillah Arman memang cepat dapat, saya percaya semua anak2 cepat dapat diusia muda.
Auni juga saya ajarkan buku ni untuk dia diusia 5 tahun..
Bagi saya hantar tuisyen perlu tambahan anak2 yang sudah masuk ke tahun 1 tetapi tak tahu membaca, takut nanti dia akan ketinggalan, dan kurang tumpuan dari guru kalau duduk dikelas terakhir.sebagai ibu mcm saya yang ada masa ni bolehlah mengajar dirumah.


*Update !! Arman sudah lancar membaca BM pada bulan ke6 sekarang membaca BI, Auni juga sudah lancar dan dia teringin kekelas tuisyen, saya hantar dia pada bulan 9..
Keputusan Peperiksaan Arman pada percubaan, NO.1 dalam kelas, dalam darjah NO.7 manakala akhir tahun NO.1 dalam kelas ,dalam darjah NO.3
4 subjek skor A







Nampak keberkesanan buku ni, saya mula membeli read easy,Set  Al-furqan dan Bahasa arab


Auni dan Alya tengah tunggu arman dipusat tuisyen

Wednesday, March 12, 2014

MH370

MH370
Sayu hati ini mengenangkan nasib penumpang dan anak kapal... Terlalu berat ujian yang Allah berikan.. Semoga ahli keluarga tabah dan sabar mengharungi ujian ini..
Disebalik MH370, terdapat lagi perkabaran yang menyedihkan seramai 529 pengikut Ikhwanul muslimin dijatuhkan hukuman...hukuman yang tak masuk akal diberikan... Ya Allah semoga mereka-mereka ini ditempatkan disisi yang paling mulia disisiMU Ya Allah.. Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui segalanya..Amin

Bukan salah Pilot 
Bukan salah MAS 
Malah bukan salah sesiapapun kerana apabila Allah berkata 'kun faya kun '
Maka sekelip mata benda itu terjadi...
Semoga urusan mencari kotak hitam dipermudahkan olehNYA,amin 

Pray for them MH370 : '(




ANTARA 2 BERITA

MH370 berakhir di lautan hindi. 
IM529 berakhir ditali gantung.

MH370 mungkin mengorbankan 227 penumpang. 
IM529 akan mengorbankan 529 sebagai syuhada'.

MH370 mendapat perhatian dunia.
IM529 tidak mendapat perhatian dunia.

MH370 tidak diketahui motif ke lautan hindi.
IM529 bermotif zalim ke tali gantung.

MH370 diketuai oleh pilot yang hebat Kapten Zaharie.
IM529 diketuai oleh mujahid ulung al-mursyidul am Ikhwan Muslimin Dr Badi'.

Takziah buat keluarga MH370&IM529

Al-Fatihah.....

CREDIT : Ahmad Fadzli Fauzi

Saturday, March 8, 2014

Jalan Jauh

Assalamualaikum...kalini saya cuba beranukan diri untuk membawa kereta jauh sikit iaitu ke sungai petani...
kabetulan suami kena kursus di Penang.. Tingal saya dan anak2...boring sangat bawalah anak2 pi tido rumah ma saya si Taman Ria Sungai Petani...

Mencabar juga bawa jauh2 ni... nasib baik Alya tak buat karenah, Arman dan Auni menjaga adik2 adiknya dengan baik..
Tido semlm saja... esok sabtu terus balik Alor setar... berhenti sekejap di Gurun untuk Alya minum susu...
Alya masih lagi menyusu badan sepenuhnya... jadi bila time nak susu memang kena berhenti bagi susu... tangok juga kawasan .. kalau sunyi sangat takut juga nak berhenti..

Ibu belanja Arman, Auni dan Alya naik kereta bateri di tesco...penat tu kita makan dulu sebelum meneruskan perjalanan balik ke rumah:)


Monday, March 3, 2014

Kek lapis Sarawak

Salam..

Nak tayang 16 jenis kek lapis sarawak... Kek ni dibeli kat Sarawak, bukan saya belilah ..Adik2 dengan ma pi beli ...baru2 ni mereka melancong lagi ke sarawak...:)
Bestnya bujang travel sana sini...



Bagi sikit kat jiran... sebab tak larat nak habiskan sorang... kat rumah ni saya sorang saja yang makan