Tuesday, November 27, 2012

DURIAN CREPE

Assalamualaikum semua...sekarang tgh hot Durian crepe..saya juga tidak ketinggalan..Dalam mencuba banyak resepi, kini saya selesa dengan 1 resepi i...memang best.Untuk pengetahuan semua saya juga menjual TEPUNG SEGERA DURIAN CREPE ...dan dah mencuba memang sedap juga senang hanya tambah air dan telur sahaja tak payah sukat2 berapa gram berapa gram 500g RM12.00 saja boleh dapat 30 kepig crepe yang cantik....
Untuk tempahan Durian crepe yang siap dimakan saya juga akan sediakan tapi saya buat resepi asal 5 jenis tepung yang tersangat sedap...
Sekarang ramai pulak yang repeat order durian crepe, saya pelbagai kan versi perisa ada blueberry,kiwi,mango,coklat,jagung,strawberry dan inti Durian yang memikat...:)

 Yang siap dah macam ni RM10 6 pcs dalam 1 box

Meh tengok antara resepi yang best untuk dicuba...:)


DURIAN CREPE
RESEPI ASAL : EYNA HANEYNA
BAHAN BAHAN

20 gm tepung gandum
20 gm tepung ubi
10 gm tepung jagung
10 gm tepung kastard
1 biji telur
1 sudu kecil minyak masak
1 sudu besar gula halus
40 ml susu cair
150 ml air
kaler kuning ~ nak lebih kuning kaler lemon yellow
perisa durian ~ pilihan

CARA CARA

Masukkan kesemua bahan dalam mangkuk ,  sebatikan dan tapis
Kalau adunan pekat boleh tambah sedikit air
Ambil sesenduk kecil dan tuang ke dalam kuali non stick ( tak melekat ) dan layangkan kuali agar ianye menebar dengan tipis. Buat crepe setipis yang boleh ye.
Masak menggunakan api yang kecil
Masak hingge crepe mengering dan tak perlu di terbalikkan.

FILLING
200 gm non dairy whipping cream ~ putar hingge kental\
Isi durian secukupnye.

No comments:

Post a Comment