Tuesday, January 25, 2011

Cukai????

SALAM..
korang mesti terbaca tentang berita harian tajuk Blogger untung 1 juta,bila tengok blog yang meletup macam red mummy mmg ada class...tiap2 hari ada entri...seminggu yang lepas internet buat hal..tak dapat nak post entri baru...ssh gak nak update semua blog..
Apa yang menarik minat saya bukan tentang pendapatan dari blog(minat gak sebenarnya walaupun tak penah lagi dapat cek huhuhu...:) tetapi tentang LHDN,setiap blogger mesti mengishtiharkan pendapatan dari blog sama seperti cukai pendapatan bagi yang bekerja,yang mana student pun kalau dah dapat $ dari blog kenalah ishtiharkan pendapatan dari blog tapi kalau sikit tu no komen lah (TAK PAYAH KUT)...
Apa pendapat korang???..:) Macam saya dah jalankan bisnes online tu cepat2 berdaftar SSM,walaupun untung tak sampai RM100 sebulan,yang penting daftar:) Kalau dari blog ni memang tak penah dapat cek pun,nama jer banyak blog,sebab saya suka online:) ...Saya ni jarang nak update blog sebab total blog saya 5 blog,maklumlah surirumah sepenuhmasa tak ada kerja tetap,berblogger jawabnya:)..tak semua blog yang update hari2...
Nak promote blog sikit hehehehe:)

1.http://salizahamzah.blogspot.com (blog rasmi saya..blog ni ikut suka saya nak entri apapun,orang kata carca merba... ada aku kisah:)

2.http://arman-darwisy.blogspot.com (blog ni blog family,banyak koleksi gambar anak2 dalam blog ni dari lahir hingga sekarang,semua tentang keluarga)

3.http://happybbhouse.blogspot.com (blog ni yang membuat saya agak bz sedikit,blog ni menjual baju baby dan kanak2,pada mummy semua,jemputlah tengok,kut ada yang mana berkenan)

4.http://salizacraft.blogspot.com (Blog ni khas barang2 kraftangan,yang dibuat saya sendiri
...blog ni baru nak operasi,memandangkan saya ada skill menjahit baju kurung,tercetus idea nak buat blog ni..blog ni pun ambil upah menjahit baju kurung RM30 saja,hantar kain dan baju contoh..baju siap dam 3 hari-seminggu...

kalau blog walking kebanyakkan ada 2 hingga 3 post blog ni kan...:) jangan maree...
PEACE NO WAR!!!

No comments:

Post a Comment