ORDER CUCKOO ONLINE

Name:
No IC
Email Address:
Alamat Pemasangan
No Telefon
No Telefon 2
Model
Bayaran CREDIT CARD / DEBIT CARD
DIRECT DEBIT
Nama Pasangan /ibu bapa
No Telefon pasangan/ ibu bapa

This HTML form was created by Freedback.

Tuesday, January 4, 2011

Vaksin Campak


Selamat Tahun Baru buat sahabat blogger semua..
wah!lama tak update blog.untuk pengetahuan semua saya dan anak sulung saya terkena penyakit campak besar..mmg tahun lepas menguji kesabaran,tambah arman seminggu tak mandi disebabkan campak dia pecah sekitar kemaluan..
Atas kelekaan saya dan suami arman tidak mengambil vaksin campak..oleh sebab itulah campak dia banyak sangat seluruh badan sia,kesian sangat..tambah kat sekitar mulut dia pun naik,pastu pecah,3 hari jugaklah tak makan.Dia teringin nak makan tapi mulut dia sakit,kalau makan pun,makan satu sudu jer...
Campak saya pun tak lah sebanyak arman,awalnya saya yang kena dulu,barulah berjangkit kat arman,takut juga berjangkit kat sikecil auni...tambahan pula dia masih fully breastfeeding..
Selepas Arman terkena campak,saya dan suami terus ke KMC untuk menyuntik vaksin campak kat auni,sebab situ jer yang ada stok,tempat lain kena order dulu..
Alhamdulillah Arman pun semakin sembuh,Auni pun tak ada tanda terkena campak..harap jangan kenalah..campak kecil boleh tahan lagi,kalau campak besar ni nak mandi pun takut,takut pecah:(
Erm...Kalaulah arman dulu disuntik vaksin campak,campak dia taklah seteruk ni.Doktor pun bagitau kalau suntik,campak tu takkan jadi taruk macam arman
Kalau ada anak yang dah setahun lebih,atau dah 3 tahun masih tak terlambat untuk suntik vaksin campak,saya bukan pakar tapi sekadar berkongsi pengalaman..kecil ni kalau kena campak besar memang kesian,kalau gatal memang bergaru sakan larang menangis..makan ubat tak mau..memang mencabar sungguh,kalau tua macam saya takpelah,tahan jer 'GATAL' tu takut nanti berparut..
cakap pasal parut,arman memanag banyak parut campak,kesan dari garu..pas ni nak cari losyen untuk hilang parut..kengkawan ada cadangan produk apa yang elok untuk hilang parut campak ni???cadangan kengkawan amat saya hargai..:)

No comments:

Post a Comment